Alla inlägg den 13 maj 2007

Av Wilton - 13 maj 2007 15:09

Måndag 7 majIdag ska jag vara hos min Mormor för första gången medan Matte och Husse jobbar. Det började med att jag fick åka bil. Det var lite läskigt först, men jag har en egen liten resebur som står i framsätet så att jag kan titta på matte. Först gnällde jag lite, men när Matte tog bort gallret blev jag helt lugn och somnade… Jag gillar inte galler! Vi åkte iväg extra tidigt så att Matte kunde vara med en stund men det behövdes egentligen inte. Jag trivs jättebra på Trollvägen och gnäller inte alls när matte kommer eller går.


Tisdag 8 majIdag var jag hemma hos Mormor i två timmar – annars var jag bara hemma med Matte. Det går jättebra att vara med Mormor. Hon är snäll och har en jättebusig tomt. Jag har min egen säng hos Mormor, där sover jag jättebra!


Onsdag 9 majIdag åkte mormor till Tunisien och då får jag inte vara med henne på en hel vecka, men jag får vara hemma hos Lasse! Idag var jag där en stund mitt på dagen medan Matte hade lektion. Sen på kvällen hade Matte möte och jag var hemma med Husse.


Torsdag 10 majIdag var jag hos Lasse på morgonen – det gick jättebra. Jag sov på hans fötter i köket och han pratade i telefon. Sen var jag hemma med matte till kl 14, då kom Lina (och Patrik) och var med mig till kl 16. Det var kul, men jag sov mycket nu också! 


Fredag 11 majIdag var jag hos veterinären Carola – hon lyssnade på mitt hjärta igen och tyvärr så har jag ett litet blåsljud på vänster sida… men vi tror att det växer bort. Vi lyssnar igen när jag ska få min nästa spruta… Men en rolig sak hände också! Min brorsa Eddie som jag inte har träffat på en vecka kom hem till mig och ska stanna över helgen medan hans matte (och min uppfödare) ska köra flyttlass till Storuman. Vilken rolig helg det blir… Vi började med att busa hela fredagen!


Lördag 12 majEddie är rolig, men lite gnällig. Han vill inte sova hela natten som jag – utan vaknar och vill ut hela tiden… Matte ser ganska trött ut! Men Husse vaknar knappt inte! Kissar inne gör han också den där Eddie och det gör att jag också glömmer av mig ibland… Matte och Husse suckar och går runt med hushållsrullen och torkar…


Söndag 13 majIdag har vi varit på kalas. Det var Jocke som fyllde år och vi tittade förbi en kort stund, men det var så mycket folk så vi gick hem ganska snabbt. Men det fanns många barn där som man fick pussa och nosa på – barn är det bästa jag vet!


Jag å brorsan Eddie:

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards