Alla inlägg under november 2007

Av Wilton - 26 november 2007 18:22

Så trött har jag väl aldrig varit som den dag jag blev lämnad hos vetrinären, hon stack mig i benet och sen minns jag inget mer. Matte hämtade mig och jag ville bara sova. Sen sov jag hemma i många, långa timmar!


Men det som är bra är att tanden är väck och jag mår bra. Knölen är en sk "unghundstumör" vilken växer upp pga immunförsvaret eller vad det nu va... i de flesta fall försvinner den i alla fall av sig självt. Vi avvaktar och ser och annars får jag nog åka till vetrinären och sova IGEN...


Nu orkar jag inge mer... godnatt! 

Av Wilton - 20 november 2007 12:08

Igår var jag hos vetrinären igen... För det första har jag en liten knöl på ryggen, men det är troligen bara en inflammation. Det går hett till på dagis ibland. Matte fick en salva som hon smetar på morgon och kväll. Det andra var inte lika roligt. Jag har en valptand som inte vill ramla ut. Den sitter bakom vänster kindtand och trycker så nästa vecka ska jag sövas och tanden ska dras ut. LÄSKIGT! Förhoppningsvis går allt bra... man vill ju få ett snyggt bett att imponera damerna med senare i livet!


Återkommer med rapport! 

Ha det!

Av Wilton - 4 november 2007 19:21

matte är bortrest! Hon var borta måndag, tisdag, onsdag och torsdag. Först trodde jag att jag hade tappat bort henne för jag letade och letade hemma, men hon var ingenstans! En dag hörde jag henne borsta tänderna, men när jag sprang dit så var det husse. Usch att luras sådär! Men sen en natt när jag trodde att jag förlorat henne för alltid så kom hon hem! Åh vad glad jag blev... jag ylade i flera minuter och pussade henne med alla pussar jag hade. Nu låter det som jag har haft det jättehemskt när hon var borta. Så är det självklart inte. Jag har varit med "mormor" och Lasse och Lena och Lina och det är minsann inte tråkigt... Jag gillar alla mina "extramattar", men matte är bäst!

Ovido - Quiz & Flashcards