Alla inlägg under februari 2008

Av Wilton - 27 februari 2008 16:55

att en hund sover i genomsnitt 18 h per dygn! Vilket hundliv!



Av Wilton - 22 februari 2008 14:02

Nu kan vi snart skaffa klippkort på Bagarmossen för nu har vi varit där två gånger på två veckor. Först fick jag en inflammation i ögat. Matte och Husse undrade lite varför jag hela natten lyfte huvudet bakåt och slickade mig runt munnen. De borde ha fattat att jag hade fått något i ögat och att jag behövde tvätta bort det (between us - de är lite småkorkade ibland!) Men vetrinären sa att det var så och jag fick en salva som Matte skulle lägga i ögat morgon och kväll.


Sen när man trodde att allt var frid och fröjd så blev jag jättetrött. Det var i onsdags och jag blev så trött att jag inte ville vakna upp knappt. Matte försökte lura upp mig, men jag ville inte. Då stoppade hon en läskig pinne i rumpan på och sen åkte vi till vetrinären (igen). Jag hade 40,3 i feber och det var tydligen inte bra.


Vi fick vänta jättelänge... Jag var jättetrött och sov i mattes knä. Sen när vetrinären kom så klämde hon på mig överallt. Det gick bra tills hon tryckte på min prostata (ni vet där bak i rumpan). Där gjorde det ont. Jag fick pencillin som jag ska äta i 10 dagar, men det gör ingenting för Matte lindar in tabletten i leverpastej - vilket innebär att jag får leverpastej VARJE DAG i 10 dagar!!!


Nu är febern borta och jag börjar bli pigg igen. Nästa vecka ringer vetrinären och ger fullständig diagnos...  Nu ska jag vila vidare!  

Ovido - Quiz & Flashcards