Alla inlägg under november 2008

Av Wilton - 18 november 2008 22:53

Idag var första passet på två veckor för instruktörerna har varit i Thailand (jag är inte avundsjuk :)  ).


I alla fall - dagens pass (på en regnsjuk plan) innebar att vi repeterade alla hinder. Började träna att hundarna ska ta hindrena själva. Ex genom att man står i mitten av 4 hinder och hunden ska lära sig att följa ledarens signaler.


Sen hoppde vi bana två gånger med säcken, tre hinder på rad, a:et, däcket, tunneln, balansen och sist slalom. Det var roligt, men jobbigt. Wilton är duktig på hindrena, men han tappar intresset snabbt och dessutom är han jättenosig just nu. Att hoppa hinder är inte alls intressant - han vill hellre ha nosen i backen och snooza runt... aaaahhhh man blir galen! Dessutom ska man ju inte fya utan bara uppmuntra...


Hoppas att det är lite torrare i backen nästa gång, då blir inte dofterna lika starka... Nästa gång är sista på kursen.

Av Wilton - 2 november 2008 21:36

Och vi har krattat löv, promenerat i regn och blåst och såklart myst... Matte har haft höstlov så det har faktiskt varit mycket mys den senaste tiden!


En rolig sak har hänt! En rottweiler tik som heter Nova har flyttat in i grannhuset. Hon är bara 12 v, jättesöt och busig (precis som jag). Vi kommer att busa massor i framtiden!


 Matte har blivit så dålig på att blogga... Det finns ju SÅ MYCKET intressant att skriva om mig! :) Just nu ligger jag på soffan och myser med Husse och matte till exempel... tidigare så åt jag middag... snart ska jag lägga mig och sova för natten. Ni ser - vilket hundliv!


Smaskig skäggpuss till er alla!

   

Ovido - Quiz & Flashcards