Alla inlägg under september 2007

Av Wilton - 24 september 2007 18:24

Idag är jag lite trött. Jag har varit förkyld ett tag, Matte var orolig att det var kennelhosta, men det var det inte sa vetrinären Carola (som jag gillar mest av alla förresten...) Matte har också varit sjuk - lunginflammation, så vi låg i soffan hela förra veckan. Mysigt, men även lite tråkigt.


Idag har Matte varit på jobbet och jag har varit ensam hemma en stund och sen var jag hos Lina på em. Det är ganska ok att vara ensam nu när jag får vara på hela undervåningen och inte bara i hallen... man vill ju kunna röra sig liksom... ligga lite i soffan, slappa lite i hallen, äta lite i köket... Så idag var jag ensam i två timmar utan problem... man är väl vuxen nu!


Men nu är jag trött... och inte lite trött heller, utan sådär jättetrött så man inte ens vill öppna ögonen en sekund. Skönt att Matte sitter och knappar på datorn så man får vila ifred! Snart kommer Husse hem och då blir det middag, mys i soffan med AIK och kanske något derbygott till mig... Heja gnaget! Jag håller i alla fall tassarna!

Av Wilton - 17 september 2007 13:05

Tiden går och jag tänkte att det var ett tag sen ni fick nya uppdaterade siffror på hur snygg jag är... Jag är ju 6 månader nu, 33 cm hög och väger ca 7kg (endast muskler såklart). Matte och Husse tycker att jag är världens snyggaste dvärgschnauzer... vad tycker ni? 

Av Wilton - 5 september 2007 18:03

Matte lämnade mig en hel timme! Jag fick sitta i hallen och vänta... Och ni ska tro att jag väntade och väntade och väntade. Andra dagar går det bra att vara ensam, men idag hade jag ingen lust och dessutom så finns det spöken i huset! Till slut började jag ropa också, men hon hörde inget så jag ropade och skällde lite högre och ylade lite. Till slut kom hon hem och då blev jag JÄTTEGLAD! Tänk att det finns spöken i det här huset vi flyttat till och om inte jag säger åt dem att dra, vem ska göra det då? Nä fy för att vara ensam med spöken! Dumma Matte!

Av Wilton - 3 september 2007 22:44

Jag höll precis på att somna när jag kom på en grej. Jag har ju inte berättat om mitt nya hus! So here goes!


Huset är stort och gult. Det ligger vid en ganska stor väg, men det gör bara att det finns en del att titta på. Tomten är stor men mysig med berg, gräsyta och en syrénberså. Den är väldigt välvuxen just nu men matte säger bara "till våren ska jag fixa det här" och så suckar hon! Jag trivs i alla fall toppen!


När man går in i huset så kommer man till en stor hall. Det är där jag är när jag är ensam. Jag älskar verkligen hallmattan... men jag gillar inte att vara ensam. Varför envisas de med det? Jaja nu ska jag inte tappa tråden. Till vänster finns ett badrum och på entréplan finns även kök och vardagsrum.


En trappa ner finns källaren med div. förråd, tvättstuga och pannrum. Här är det lite läskigt och roligt på samma gång. När matte håller på med tvätten brukar jag ligga och sova på mattan, men ibland måste jag kissa lite mot en vägg eller en kartong. Det luktar så konstigt... är det inne eller ute? Och varför luktar det alfa-hane? Är inte jag den enda alfa-hanen här?


En trappa upp är där vi sover. Husse och matte och jag har ett sovrum. I ett annat står datorn och puttrar och i det tredje ska det bli något slags kombinerat gäst/tv rum men just nu ser det ut som en bomb har slagit ner där för husse håller på att riva vägg...


Så r det mitt nya hem... mysigt, men väldigt rörigt. Jag undrar nr de tänker städa upp här egentligen. 


Nä, nu är det dags att sova. I morgon är det dagis!


Och för er som bryr er... heja gnaget!!!

Av Wilton - 3 september 2007 19:11

Matte och Husse var ganska oroliga i början. De hade hört massa konstiga saker om hur hundar har det på hunddagis... men de hade fel. I alla fall är mitt hunddagis det bästa dagiset i hela världen. Jag är där tre dagar i veckan och det är fantastiskt... jag ska berätta vad vi gör!


Först så promenerar jag och matte dit (bara det är ju jätteroligt). Sen lämnar hon mig, men det märker jag inte ens för jag rusar rakt in till dagisfröknarna och pussar dom och sen vill jag in till mina kompisar i boxen. Vi är åtta stycken småhundar i blandad ålder som delar box. I början leker vi lite och vilar. Sen är det dags att gå på promenad. Det är jätteroligt att gå tillsammans med sina kompisar! Efter promenaden är det vila och man får en god kaka och lyssna på relax-musik. Efter vilan går vi ut igen - ibland är vi i lekhagen och ibland promenerar vi! Efter andra promenaden vilar vi igen och sen kommer matte och hämtar mig!!! När jag kommer hem så är jag jättetrött och sover 2 h i streck.


De dagar jag inte är på dagis är jag hemma själv och tränar ca 2 h (det är det tråkigaste som finns!!!), ibland är Matte hemma med mig och ibland är jag hos "Mormor" och Lasse. Men allra helst skulle jag nog vara på dagis hela dagarna... Men matte säger att "han måste ju tränas att vara ensam". Tycker hon ja!

Ovido - Quiz & Flashcards